Ժամանակակից Ֆորմուլա 1-ի լեգենդ Լյուիս Հեմիլթոնի տեղափոխությունը «Ֆեռարի» շարունակում է մնալ ավտոսպորտի սիրահարների քննարկման գլխավոր թեման: ArmSport-ը շարունակում է ուսումնասիրել այս տրանսֆերը և զրուցել է երկուհազարականների հայկական հեռուստաեթերի ամենավարկանիշային հաղորդումներից մեկի՝ «Ավտոշքերթ»-ի հեղինակ, Ֆորմուլա 1-ի մեկնաբան Երվանդ Ղարիբյանի հետ:
— Երվանդ, որպես Ֆորմուլա-1-ի սիրահար ու մեծ գիտակ, ինչպե՞ս կգնահատեք Լյուիս Հեմիլթոնի տեղափոխությունը «Մերսեդեսից» «Ֆեռարի»: Որքանո՞վ էր այն սպասելի Ձեզ համար, եթե հաշվի առնենք, որ կողմերն, ըստ տարբեր, շշուկների, բանակցում են դեռևս 2017 թվականից:
— Սուվորովը ասել է՝ վատն է այն զինվորը, որը չի ցանկանում դառնալ գեներալ։ Տվյալ դեպքում վատն է այն մրցարշավորդը, որը երբևէ չի երազել հանդես գալ «Ֆեռարիում»։ Այդպես, Լյուիս Հեմիլթոնը համալրեց իտալական թիմի շարքերը, ինչպես ժամանակին շատերը՝ Սեբաստիան Ֆետելը, Ֆերնանդո Ալոնսոն և այլ չեմպիոններ։ 2025-ին նախատեսված այս տեղափոխությունն, այո, ռումբի էֆֆեկտ ունեցավ Ֆորմուլա 1-ում։ Այդպիսի խոսակցություններ վաղուց կային, բայց որևէ մեկը հենց այս պահին չէր սպասում այս տեղափոխությանը։ Սա անակնկալ էր նույնիսկ Հեմիլթոնի ապագա թիմակից Շառլ Լեկլերի համար։ Այս տեղափոխությամբ Ֆորմուլա 1-ում ծնվում է նոր ինտրիգ։ Բացի նրանից, որ աշխարհի 7-ակի չեմպիոնը պետք է հանդես գա աշխարհի ամենատիտղոսակիր թիմում, դրան գումարվում է բարձրակարգ 2 պիլոտների սպասվելիք մրցակցություն։ Մի կողմից աշխարհի բազմակի չեմպիոնն է, մյուս կողմից՝ այդ չեմպիոնության համը չզգացած, բայց չեմպիոնական հավակնություններ ունեցող Շառլ Լեկլերը։
— Ֆորմուլա 1-ի տրանսֆերային պատուհանն այնքան ակտիվ չէ, որքան ֆուտբոլայինը: Կարելի՞ է ասել, որ այս տեղափոխությունը 21-րդ դարում ամենալուրջն է: Թե՞ եղել են այլ տրանսֆերներ, որոնք կարող են ոտք մեկնել: Որո՞նք Դուք կառանձնացնեք:
— Այո, Ֆորմուլա 1-ի տրանսֆերները չես համեմատի ֆուտբոլի հետ, մասնավորապես քանակի տեսանկյունից։ Բայց այս սպորտաձևում կարևոր է ոչ թե քանակը, այլ որակը։ Տվյալ դեպքում տրանսֆերը կարող է դառնալ դարակազմիկ։ Կարող ենք հիշել չեմպիոնական այլ տեղափոխություններ դեպի «Ֆեռարի»՝ Ֆերնանդո Ալոնսո, Սեբաստիան Ֆետտել։ Եղել են նաև հակառակ ուղղությամբ տրանսֆերներ։ Ամենահայտնին, թերևս, Միխայել Շումախերի տեղափոխությունն էր «Մերսեդես»։ Բայց այս պարագայում կա մի նրբություն. այն ժամանակ «Կարմիր բարոնը» «Ֆեռարիից» հեռանալուց հետո հայտարարեց կարիերան ավարտելու մասին ու միայն դադարից հետո համալրեց «Մերսեդեսի» շարքերը։ Բայց, ըստ իս, համեմատական եզրեր ունեն հենց Հեմիլթոնի ու Շումախերի տեղափոխությունները, որովհետև խոսում ենք մինչև այս պահը արքայական ավտոսպորտի ամենատիտղոսակիր ու անգերազանցելի վարպետների մասին։ Ու այստեղ ևս 2 ինտրիգ կա. կկարողանա՞ Հեմիլթոնը գերազանցել Միխայել Շումախերին տիտղոսների քանակով հենց «Ֆեռարիի» ղեկին։ Բացի դրանից, կա փոքր մտավախություն, որ ամեն ինչ կարող է ավարտվել այնպես, ինչպես եղավ Շումախերի հետ «Մերսեդեսում», երբ «Կարմիր բարոնը» չկարողացավ նոր թիմում հաղթահարել իր երիտասարդ թիմակից Նիկո Ռոսբերգի դիմադրությունը ու նույնիսկ որևէ հաղթանակ չգրանցեց։ Ի՞նչ է սպասվում Հեմիլթոնին «Ֆեռարիում»՝ կապրենք, կտեսնենք, բայց վստահ եմ, որ շատ հետաքրքիր է լինելու 2025 թվականի մրցաշրջանը։
— Ըստ Ձեզ, ո՞րն էր տրանսֆերի գլխավոր մոտիվացիան: Չէ՞ որ Հեմիլթոնը 13 տարեկանից «Մերսեդեսի» համակարգում է եղել: Բացի դրանից չենք մոռանում, որ նա մոտ 40 տարեկան է: Ինչպես նաև չենք կարող հաշվի չառնել այն շշուկները, ըստ որոնց Հեմիլթոնի աշխատավարձը զգալի նվազելու է նոր թիմում:
— Հեմիլթոնի գլխավոր մոտիվացիան իհարկե հաղթելն է՝ հաղթել, հաղթել ու էլի հաղթել, դառնալ աշխարհի 8-ակի չեմպիոն և գերազանցել բոլորին Ֆորմուլա 1—ի պատմության մեջ։ Մյուս կողմից ակնհայտ է, որ «Մերսեդեսը» լավ մարզավիճակում չէ և հայտնի չէ՝ կկարողանա թիմը վերականգնել այն, թե ոչ։ Այդ պատճառով Հեմիլթոնին հարկավոր են նոր մարտահրավերներ, և նա տեղափոխվում է «Ֆեռարի» նոր հաղթանակների հետևից։ Աշխատավարձի մասով լսել եմ, որ բոնուսներով նրա աշխատավարձը պետք է հասնի մոտ 100 մլն դոլարի, ինչը, կարծում եմ՝ վատ չէ նրա համար։
— Ի վերջո այս տեղափոխությունից ով է ավելի շատ շահելու` Հեմիլթոնը, «Մերսեդեսը», թե՞ «Ֆեռարին»:
— Շատ դժվար է այս պահին ասել՝ այս տեղափոխությունից ով է շահելու, ով՝ ոչ։ Դա կիմանանք միայն 2025-ին, երբ Հեմիլթոնը նստի «Ֆեռարիի» ղեկին։ Պարզ կլինի նաև՝ նույն, հավասարազոր մեքենաներով ի՞նչ շանսեր ունեն երկու տաղանդավոր պիլոտները՝ Լեկլերը և Հեմիլթոնը։ Կարծում եմ, որ «Ռեդ Բուլի» դոմինանտությունը կշարունակվի ոչ միայն այս տարի, այլև 2025-ին։ Ուստի, Հեմիլթոնը պետք է հաղթահարի ոչ միայն իր թիմակցի արգելքը, այլև պայքար մղի «Կարմիր ցլերի» դեմ։ «Մերսեդեսից» մինչև այս պահը չեն հաղորդել՝ ո՞վ է փոխարինելու Հեմիլթոնին՝ գործող հավակնոտ երիտասարդ պիլոտ, թե՞ վաստակաշատ չեմպիոն, ինչպիսին է Ֆերնանդո Ալոնսոն կամ Սեբաստիան Ֆետելը։ Կան խոսակցություններ, որ «Մերսեդեսի» մարտական պիլոտ կարող է դառնալ Միկ Շումախերը՝ Միխայել Շումախերի որդին, որի կարիերան արքայական ավտոսպորտում մնաց մի փոքր ստվերում։ Այնպես որ, այս պահին 2025 թվականի համար կանխատեսում անելը բարդ է։ Զինվենք համբերությամբ ու սպասենք 2024-ի մեկնարկին, որովհետև այս տարի գուցե լինեն իրադարձություններ, որոնք մեզ թույլ կտան ավելի շոշափելի կարծիք կազմել հեմիլթոնյան 2025 թվականի մասին։
Ռոբերտ Գասպարյան